Harcos 2 jógapóz pozitív hatásai – Tudatos mozgás

Harcos pózból kétféle alap variációt végzünk leggyakrabban. Ezek a testhelyzetek nagyon erőteljes egyensúlyozó, álló gyakorlatok számos kedvező hatással. Az egyensúlyozó gyakorlatok azért nagyon fontosak, mert felkészítik az idegrendszert és az izomzatot arra az esetre, ha egyensúlyunkat hirtelen elveszítenénk. Megtanítják, izmainkat hogyan kell minden helyzetben talpon maradni, és elkerülni nagyobb sérüléseket. Ez mindenki számára fontos, de csontritkulással élőknek és időseknek különösen!

A harcos 2 póz vagy ászana kedvező hatásai

Erőteljesen harmonizálja az alsó három energiaközpontot, név szerint a gyökér, szakrális és köldök csakrákat. Intenzíven erősíti az egész test légzését, és a szív helyes áramló működését. Alaposan feltölti energiával a hasűri szerveket. A sok ülésben meggörbített tartást finoman korrigálja a hát izmainak folyamatos fejlesztésével. A lábakat elég rövid időn belül átformálja, széppé teszi, miközben a csípő és deréktáji zsírpárnákat folyamatosan csökkenti, és erősíti a térdek és bokák izomzatát. Nagymértékben fokozza az egész test ellenállóképességét.

Nem mindenkinek ajánlatos végezni!

Ezt a gyakorlatot ne végezzék a szív-problémákkal küszködők, illetve akiknek kezeletlen magas vérnyomásuk van időnként, azok inkább a törzsük mellett tartsák kezeiket, és ne emeljék magastartásba.

Harcos 2 jógapóz - Melyik betegségre jó?

A harcos 2 jóga póz felvétele

Először álló helyzetből széles terpeszállásba lépünk. A jobb lábfejet jobbra fordítjuk el 90 fokkal, majd a bal lábfejet is jobbra fordítjuk kb. 45 fokkal. Talpaink teljesen a földön maradnak. Célszerű a jobb sarok kivetített vonalát a bal lábfej közepe irányában tartani. Ekkor a jobb lábunkat behajlítjuk térdben, először a jó érzés határig, majd arra törekszünk, hogy a comb legyen párhuzamos a talajjal, míg a lábszár álljon merőlegesen a talajra. Ügyelni kell rá, hogy a térd végig a boka fölött maradjon, ne mozduljon el ebből a helyzetből. A bal lábat nyújtva tartjuk, amennyire a testünk engedi. Kezeket oldaltartásba visszük, és tenyereink a talaj felé néznek. Fejet lazán fordítjuk a jobb kézfej irányába, és kitartjuk.

Majd a másik irányba is hasonló módon építjük fel a testhelyzetet, és kitartjuk a jó érzés határáig.

Dr. Szabó Anikó  okl. vegyészmérnök, környezettudományi PhD doktor, minősített vezető jógaoktató

Nézd meg ezt is

ZYO Egészség és betegség Önvaló Énünkként - A tested az élet virága

ZYO Egészség és betegség Önvaló Énünkként – A tested az élet virága

A test visszatükrözi azt, hogy miként azonosítjuk önmagunkat. Ezt te is látod, csak talán még nem figyeltél fel rá. Pl. ha valaki szomorúnak tartja magát, akkor ránézel az arcára és egyből látod rajta ezt az Énképet tükröződni.  Vagy, ha valaki magabiztosnak tartja magát, akkor már a mozdulatain is tükröződik ez az Énkép.  Arra még kevesebben gondolnak, hogy ugyanez történik a betegségek esetében is. Ha pl. valaki gyengének tartja magát, akkor ez visszatükröződik a gyakori megbetegedésekben.  El tudod képzelni ezek alapján hogyan tükröződik akkor az, amikor valaki nem tud önmaga lenni? Vagy nem igazán tud? :) Emlékszel hogyan érzed magad, amikor tudatosul, hogy nem vagy önmagad? Ugye kibillenve, frusztráltan, idegesen, stb., de legfőként valahogy olyan rosszul, olyan egyensúly vesztetten.... Milyen is a betegség? Egyensúly vesztett :), rossz...  És azt el tudod képzelni milyen lehetne a test működése, ha igazán, ha teljesen önmagad lennél? Akkor vajon mit tükrözne? Milyen is az, amikor néha megfeledkezel a szokott magad lenni? Boldog, örömteli, vidám, felhőtlen, szabad, vagy valami hasonló ugye? Vajon milyen lehet a test, amikor ezt tükrözi? ....

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.

X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Csatlakozz hozzánk!