A szorongásról

Teljesen átlagos ha időnként ránk tör a szorongás, aggódás valami miatt, hiszen sok inger ér bennünket nap, mint nap és sok a megoldani valónk. A túl sok szorongás, a meg nem oldott problémák akadályozhatnak a hétköznapi életvitelünkben. Ilyenkor érdemes szakember például kineziológus segítségét kérni.

A szorongás haszna

A szorongás egy bizonyos mértékig hasznos például segít felismerni egy valós félelmet vagy veszélyt. Stressz hatására a test felkészül egy esetleges menekülésre vagy szembeszállásra. Modern világunk számos olyan kellemetlen szorongást keltő helyzettel állít szembe bennünket, amikor nem lehet megküzdeni vagy elmenekülni előle. Egy stresszes szituáció a tudatalattiban rögzülve hosszabb távon is befolyásolhatja a mindennapjainkat. Ilyenkor érdemes felkutatni és feloldani az emléket, hogy ne okozhasson további problémákat.

Fizikai fájdalmak a testben

A stressz fizikai fájdalmat is okozhat a testben. A folyamatos feszültség alatt lévő izmok elkezdhetnek fájni. A szapora szívdobogás ás a túlzott éberség illetve alvásproblémák is lehetnek a stressz következményei. A szervezet állandó készültségben van. Folyamatosan feszültségben van felkészülve a veszélyre, ami bármikor lecsaphat. Ez rendkívül megterhelő a test számára, és ami még nehezebbé teszi, hogy amikor aludni kellene akkor is készültségben van. ezzel állandósul a fáradtság.

A szorongás hasfájással, szédüléssel, hasmenéssel is párosulhat. Valószínűleg mindannyian megtapasztaltuk már a vizsga előtti wc-re rohangálást. Ez a kellemetlenség tartósan rögzülhet. Ilyenkor a kiváltó okok megszüntetése hozhat megoldást.
A kéztördelés és körömrágás is kapcsolódhat a szorongáshoz és a fel alá járkálás akár az oroszlán a ketrecben sem ismeretlen viselkedés ebben a helyzetben. A feszültségnek valahol le kell vezetődnie.

Ha a félelem állandósul

Ha félelem állandósul, már nem tudunk másra gondolni csak a félemünk tárgyára. Nem sikerül a vizsga, nem fognak szeretni a többiek és még számos más dolog lehet, amitől félünk. Ezek a gondolatok olyannyira eltölthetnek, hogy már észre sem vesszük azokat az eseményeket, lehetőségeket, amelyek megmutatnák az ellenkezőjét mindennek.

Állandósult rossz hangulat is eluralkodhat rajtunk. Ebből nehéz kilépni, mosolyogni, vidámnak látszani. Ha szorongunk, akkor nem tudjuk élvezni a körülöttünk lévő remek dolgokat, nem tudunk örülni semminek. Ilyenkor érdemes átgondolni milyen lehetőségek vannak a megoldásra és keresni egy nekünk működőt például a ThetaHealing technikát sokan sikerrel használják.

Ingerlékenység

A rossz hangulat ingerlékennyé is tehet, hiszen ez kéz a kézben jár az aggodalmakkal. Jó, ha időben nyakon csípjük magunkat, amikor már másból sem állunk, ki mint panaszkodásból, mert hamar ránk unhat a környezetünk. Amikor már mindenen nyafogunk és veszekszünk érdemes ébernek lenni arra, hogy mit tehetünk azért, hogy ezen változtassunk. Az is figyelmeztető jel lehet a változás szükségességére, ha nehezen hozunk döntéseket, mert túlaggódjuk, túlkombináljuk a dolgokat. Mindent megteszünk azért, hogy nehogy rossz döntést hozzunk és túlhezitáljuk a dolgokat.

Koncentrációs zavarok

Koncentrációs problémák jelentkezhetnek, ha a test már belefárad az állandó éberségbe. Az állandó feszültség miatt már nem tudunk úgy figyelni, mint nyugodt állapotban, ezzel máris csökkenhet a teljesítmény. Ez újabb aggodalmakra ad okot és már meg is született az ördögi kör. Hosszú távon a szorongás valódi egészségügyi problémákat is generálhat ezért érdemes egy egészségügyi állapotfelmérést is beiktatni.

Különbözőek vagyunk, különféle okok miatt szorongunk, de a módszerek is sokfélék és mindenki megtalálhatja a számára leginkább működőt.

Katona Andrea

Nézd meg ezt is

ZYO Agyalás nélkül - Vissza a természetes működésbe:

ZYO Agyalás nélkül – Vissza a természetes működésbe

Oldódik a destruktív gondolkodás, agyalás, marad a jelen-lét békéje, a tudatosság természetessége, megtisztulva a nem természetestől. Hogyan lehet megszabadulni az agyalástól, a kényszeres gondolkodástól, a gondolkodás összes "negatív" hatásától?

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.