Ez a főcím helye: A főcím eleje mindig kulcsszó legyen

Itt a cikk helye. A bevezetés legyen vastag betűvel szedett pár sor. A bevezetés is kezdődjön a kulcsszóval. A kulcsszó a Google-nek kell a cikk Google-ben való megtalálhatósága érdekében.

Ide  írhatsz pár szót. Aztán jöhet egy alcím.

Az Alcím Kiemelés 4 és vastag betűvel szedett legyen

A Kiemelés 4-et a Bekezdés feliratú gomb listából tudod kiválasztani a fenti menüsoron. Illetve (ha már lehet betűszínt választani), akkor legyen a színe ez a kék: 000b0f0

A kulcsszó szerepeljen az alcímekben is.

Legyen több alcím

Hogy tagoltabb lehessen a cikk, az átláthatóságért.

Képet is tudsz hozzáadni, a Média hozzáadása feliratú gombnál.

A kép vagy a sajátod legyen, vagy jogilag tiszta (pl. hivatalos ingyenes oldalról származzon, mint pl. a pixabay.com). Ha nincs képed, akkor teszek hozzá (veszem a képeket), mert 1 legalább kelleni fog.

A kiemelt kép

A jobb oldali menüsor alján tudod hozzáadni. A képhez tartozik szövegírási lehetőség, amit szintén tölts ki. Ez olyan, mint egy reklámszövege a cikknek, mert kép szerint rá lehet keresni a cikkre a Google-ben. Ezért fontos. A kulcsszó minden sorában legyen benne. A Felirat c. sort csak akkor töltsd ki, ha szeretnél a képhez látható feliratot (ahol egyáltalán megjeleníti).

A kiemelt kép jelenik meg a magazin főoldalán és mindenhol, ahol figyelemfelkeltést szolgál.

Kategória

A cikket sorold be kategóriába a jobb oldali menüsorban.

Címkék

3-4 címkét adj meg. Ezek is kulcsszavak, amikkel a Google és más keresők dolgoznak. A megtalálhatóságot szolgálják, ezért a cikk lényegét, fő mondandóját foglalják 3-4 szóba. A kulcsszótól eltérőek legyenek a címkék.

Előnézet

Jobb oldali menüben van. Itt tudod megnézni, hogy fog kinézni a cikk.

Közzététel

Te csak a Mentés vázlatként-et tudod használni, végül pedig az Elküld megtekintésre gombot. Erre kattints, ha végeztél. Ezután megjelenik nálam a cikk jóváhagyásra és utána megy “adásba”.

Az alsó menükből ezzel fontos még foglalkozni

Yoast SEO

Ez mutatja a Google szempontú értékelését a cikknek. Ha zöld, akkor jó, ha narancs, akkor kétséges, ha piros, akkor rossz.

Kattints az Edit Snipet gombra és ott töltsd ki a dolgokat, hogy zöld legyen az értékelés:

SEO title:

Ez a cikk címének a hosszát méri. Se túl rövid, se túl hosszú nem jó. Zöld a csík, mikor jó.

Slug:

Ez lesz az URL-je a cikknek.

Meta description (Meta leírás):

Ez nagyon fontos, mert a keresők a Google-ben ezt a szöveg részletet látják a cikkedből. Benne kell legyen a kulcsszó és néhány figyelemfelkeltő szó a cikkről. Itt is figyelni kell a hosszúságra. Ez is zöld, ha rendben van.

Olvashatósági elemzés

Ez mutatja, hogy megfelelően szellős-e a cikk. Ha rákattintasz, akkor megmutatja, hogy hol van túlzsúfolva.

Focus keyfrase

Ez a kulcsszó. Ide írd be a kulcsszavadat. S csak ezután nézd meg a kapott értékeléseket. Ez a legmeghatározóbb dolog, mármint a kulcsszó.

Ahogy beírtad, alatta máris látható a Google értékelés részletesen:

Kimenő link:

Megadhatsz egy külső oldal URL-t (pl. a Facebook oldaladét) – Ez kell a legkevésbé. Nem muszáj.

Belső link:

A nevedet a cikk alján beállíthatod link-ként (kapocs szimbólumra kattintasz a felső menüsorban, beírod a nevedet és feldobja a szerzői oldalat, majd a kék nyílra katt és máris kész a link). Példaként nézd meg alul a nevemet. Így a nevedről át tudnak navigálni a szerzői oldaladra és fel tudnak hívni, reklám nélkül.

Keyphrase:

Ez a kulcsszó.

In introduction: hiányzik-e a bevezetőből a kulcsszó. Ha igen, piros pontot kap. 🙂

Density: a sűrűsége. Ha a cikkben kevésszer fordul elő a kulcsszó, akkor az nem jó. Annyiszor kell szerepeltetni, hogy zöld legyen ez a pont (kiírja, hogy hánynak kell lennie és hány van).

Previously used keyphrase:

Korábban már használt kulcsszó. Egy kulcsszót egyszer lehet használni a magazinban. Ha már van ilyen kulcsszó, akkor keress egy másikat.

Image alt attributes:

A kiemelt képhez tartozó fent említett szövegek, amiknek rendben kell lennie.

 

Bármit nem értesz hívj.

 

Sok sikert kívánok a cikkíráshoz!

Fekete Kata

 

 

 

 

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.