Tényleg mersz érezni? – Íme egy kis érzés teszt

Tényleg mersz érezni? Az érzések motiválhatnak, felemelhetnek, “ölelhetnek”, lelkesíthetnek, hathatnak nyugtatólag, üdvözítőleg. Vagy épp ellenkezőleg, lehetnek ijesztőek, félelmetesek, lehúzóak, szenvedést keltőek. Van, aki feldühödik bizonyos érzések hatására. Van, aki magányba vonul, amíg lecsillapodnak az érzései, mert hirtelen nem tud velük mit kezdeni. Van, aki fél ránézni az érzéseire, és inkább úgy tesz, mintha nem is lennének ott. Van, aki ki sem meri fejezni az érzéseit. Van, aki szégyenli az érzéseit. Van, aki ellenáll nekik. Van, aki még a szeretet érzésnek is ellenáll, pedig szeretné, ha szeretnék. Van, aki menekül az érzései elől :). Van, aki elfojtja őket. Van, aki bizonyos érzéseket megenged magának, bizonyosakat pedig nem. Van, aki nem is veszi észre, hogy a félelmei, a stressz, szorongása, aggodalmai, dühe, szégyenérzete, ellenállása, menekülhetnék érzete, blokkjai mögött érzések vannak.

Mindenki más személyiség, másként viszonyul az érzésekhez. Az érzések zene, ha mersz igazán érezni. Ha mersz igazán érezni, az felszabadító. Ha nem ijedsz meg a “rossz” érzésektől sem, az új minőséget ad az életednek. Ha mersz igazán érezni, az “elvezet” a valódi lényedhez, az Önvalóhoz. Sőt lehetővé teszi a többi korlátod feloldódását is. Ez alapja a lelki egészségnek.

A teszt

Ez a teszt néhány példát mutat neked – a teljesség igénye nélkül – , hogy tudatosabb lehess magadról. Bármelyik érzést nem engeded meg, nem akarod megélni, kizárod az életedből, ezzel önmagad valós természete ellen harcolsz. Az érzéseket nem fogod tudni kizárni az életedből, sőt még inkább visszatérnek. A lelki életedet pedig belső csatatérré teszed. Nem kell harcolnod az érzésekkel, sem a másokéival, és nem is kell félned a következményektől sem. A megoldás más, az önismereteden alapszik. 

Először lásd meg, milyen jelei vannak annak, amikor érzéseket próbálsz kizárni az életedből.

Tényleg mersz érezni? – Íme mikor és miért nem

  • Mikor egy ismeretlen szeretettel közelít feléd, igyekszel mielőbb rövidre zárni a kapcsolódást: pl. nem mersz igazán szeretni, nem mered megengedni a védtelenség érzést  (azt gyaníthatod, hogy a másik így akar befolyásolni).
  • Igyekszel minden idődet alaposan lekötni, hogy mindig legyen mit csinálni. Pl. nem mered megengedni az érzést, hogy csak úgy legyél.
  • Igyekszel elkerülni, hogy egyedül maradj. Pl: nem mered megengedni az egyedüllét érzést.
  • Mindennek tökéletesnek kell lennie. Pl. nem mered érezni a tökéletlenség érzést.
  • Ahol rossz érzésed támad, onnan gyorsan elmégy. Akivel rossz érzésed van, azt elkerülöd. Pl. nem mered megengedni az adott érzés érzését (azt hiheted, hogy ennek negatív következménye lehet rád nézve, pedig a következmény lehet független az érzéstől).
  • Aggódva figyeled a párodat, a telefonjait, ahogy más nőre/férfira néz, hogy időt tölt másokkal. Pl. nem mered megengedni a “nem vagyok elég jó” érzést (lehet ilyen érzésed akkor is, ha tudod, nem is igaz, sőt lehet ilyen érzésed úgy is, hogy a párkapcsolatod is megmarad).
  • Tartasz a jövőtől, sok időt töltesz azzal, hogy a jövő biztos rendben legyen. Pl. nem mered megengedni a most vagyok érzést.
  • Igyekszel képben lenni, hogy mit mondanak mások rólad. Pl. nem mered megengedni.
  • Meg szeretnéd változtatni a szeretteid viselkedését, hozzáállását. Pl. nem mered megengedni az elfogadás érzést vagy a felelős vagyok érzést.
  • Úgy érzed, hogy mások azonos körülmények mellett is többet, jobbat kapnak. Pl. nem mered megengedni a kisebbrendűség érzést.
  • Azt a visszajelzést kapod, hogy neked ez nem megy (pedig kellene). Pl. nem mered megengedni az önbizalomhiány érzést.
  • Mindenkinek meg akarsz felelni, mindenkinek segítesz. Pl. nem mered megengedni, hogy ne szeressenek.
  • Nem mutatod ki az érzéseidet. Pl. nem engeded meg a gyengeség érzését.
  • Igyekszel “pókerarccal” reagálni. Pl. nem engeded meg az érzések kimutatását.
  • Túlterheled magad, túl sokat dolgozol. Pl. nem engeded meg a “nem vagyok hasznos”, “nem vagyok fontos” érzést.
  • Sokat halogatsz, gyakran érzed úgy, mintha nem haladnál. Pl. nem engeded meg az ismeretlenség érzését.
  • Hallgatsz a mások rólad alkotott véleményére. Pl. nem mered megengedni az önértékelés felelősségének érzését, vagy az önbizalomhiány érzését.
  • Nehezen döntesz. Pl. nem mered megengedni a bizonytalanság érzését.

Ne vonj le téves következtetéseket

Attól, hogy megengeded a negatívnak tartott érzéseket is, még nem lesz feltétlenül negatív a helyzet. Pl. ha megengeded azt érzést, hogy nem szeretnek, akkor annak nem feltétlenül lesz az a következménye, hogy tényleg nem fognak szeretni. Nincs ilyen összefüggés, mégis van egy ilyen mély belső félelem, szinte mindenkiben.

Az érzések megengedése alapja a téves tudatalatti programok mentén való működésed feltárhatóságának. Így alapja annak, hogy teljesnek, szabadnak, boldognak érezhesd magad, tartósan. Emiatt nem tudok neked olyat írni, hogy a fentiek közül hányból hány meg nem engedés engedhető meg :). Minden érzést engedj meg :), s ha nem megy, akkor ahol nem megy, ott bizonyosan valamilyen téves mintákon, hitrendszereken alapuló téves működés.

Fekete Kata természetgyógyász, ThetaHealing tanár, ZYO

Nézd meg ezt is

Gyógyító színvilág - Így már nem misztikum a színek gyógyhatása

Gyógyító színvilág – így nem misztikum a színek gyógyhatása, természetes

Hogyan érdemes használni a színeket? Így már érthető, hogy is lehetséges egy színnek gyógyító hatást tulajdonítani.

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.