Neheztelés és harag: mit tegyünk vele?

A neheztelés és harag, akárcsak a többi érzelmeink, érzéseink hatással vannak a testünkre akár egyetértesz ezzel, akár nem. Mint egy háttérprogram a számítógépeden futnak a mélyben és a töltésüktől függően mérgeznek, és a mélybe taszítanak, vagy tisztítanak és emelnek. Amikor sebezhetőek vagyunk és vállaljuk az érzéseinket sokat teszünk a testi-lelki egészségünkért. Az elfojtások hosszútávon betegítő hatással is lehetnek ránk.

Most akkor mit tegyük azokkal az érzéseinkkel, amelyekről azt gondoljuk az adott szituációban, hogy nem mutathatjuk ki egyáltalán, vagy csak egy részét szabad?

Hazudjunk?

Nem a legjobb megoldás, hiszen ez is az elfojtás egyik formája. Szabad irigynek vagy dühösnek lenni, hiszen a mindennapjainkban felbukkanhatnak olyan helyzetek, amikor ennek helye van. A hangsúly itt egyrészt a tálaláson van. Nem mindegy milyen hangerővel és hogyan fejezed ki a dühödet illetve a feldolgozáson. Hasznos, ha keresel magadnak stresszoldó technikát vagy technikákat, amely segít feldolgozni a napi feszültségeket. ez lehet meditáció, jóga, futás vagy bármilyen sport, amiben örömödet leled.

A fel nem oldott düh csak forr és dolgozik benned, és amíg fel nem oldod, belőled táplálkozik és növekszik. Ahányszor elmeséled a sztorit a barátodnak, a szomszédnak és még ki tudja, ki mindenkinek annyiszor teszel bele energiát és éled át újra és újra. Ez energiarabló és betegítő. Azzal hogy táplálod, a negatív érzéseidet elvetheted a betegség magvát a testedben.

A neheztelés, a ki nem adott düh csomóvá gyűlhet

A legtöbb daganatos megbetegedés mögött a háttérben fel nem dolgozott fájdalom, neheztelés harag és düh lappang. A szeretetlenség és az érzelmek visszafojtása a szívproblémák melegágya lehet. Amikor megbocsátasz és nem haragszol tovább valakire akkor azt magad miatt tedd. Ha haragszol és azt várod, hogy a másiknak valami baja essen, az olyan mintha kiinnád a méregpoharat és várnád, hogy haragosod holtan essen össze. Minden elraktározott nehezteléssel, rossz érzéssel magadat betegítheted meg. Az agyunk és a testünk között szoros kapcsolat van. A neheztelés és harag feloldására számos technika létezik. Ilyen például a ThetaHealing  amely a feltétel nélküli szeretet terében oldja fel az elraktározott fájdalmakat vagy a kapcsolatteremtő gyógyítás amely a test öngyógyító folyamatait ébreszti fel.
Ahogyan a gond létrejött, úgy fel is oldható. A helyzet nehézségét az adhatja, hogy bár te úgy érzed tudatosan túlléptél az egészen azonban tudat alatt ott van a fájdalom és neheztelés.

Mi a módja annak, hogy mindezt elengedd?

Eső lépés az eltemetett traumákat, fájdalmakat a felszínre kell hozni és muszáj velük szembe nézni. Már az a tény hogy elismerjük, hogy vannak, a tagadás helyett sokak számára megkönnyebbülést hozhat. Amíg tagadásban vagy és nem vagy kész rá, hogy felszínre kerüljön, a sebed addig nem tudod elengedni, feldolgozni sem. Kitartással, hittel az önismereted fejlesztésével és nyitottsággal neked is sikerülni fog, és ne szégyellj külső segítséget kérni. Ha nagyon sok benned a gátlás és nehezen beszélsz a gondjaidról, akkor érdemes kipróbálnod az Access Bars kezelést, mert a fejen lévő energiapontok érintésével akkor is oldódnak a benned elraktározott neheztelések, ha nem beszélsz róluk. Lehet, hogy tovább tart a folyamat mintha bele merítkeznél és újra átélnéd a kellemetlen eseményeket, de sokkal jobb kisebb lépésekben haladni, mint egy helyben állni és várni a sült galambot.

A sérelmeidet ki is írhatod magadból

Ha nem vagy kész hogy beszélj róla, akkor akár le is íratod a sérelmeidet csak magadnak. Azt is írd le mi az oka a haragodnak valójában. Ha nem hívtak meg egy szülinapi zsúrra gyermekként lehet, hogy ebből azt a következtetést vontad le, hogy nem vagy szerethető. A változás kezdetének mi lenne, ha te kezdenéd el szeretni magad, minden nap egy kicsivel jobban. Ha te szereted magadat, akkor a többiek is könnyebben megszeretnek majd. Arról nem is beszélve, hogy ha szereted magad, akkor már kevésbé fog izgatni ki szeret és ki nem. Ez az ő dolguk.
Tekints a neheztelésed mélyére és tárd fel magadban a gyökerét. Kezd el elismerni az erényeidet, erősségeidet. Ha már papírra vetetted mi a haragod tárgya, akkor következhet, hogy miben vagy jó. Mi az, amiért büszke vagy magadra, mely tulajdonságaid miatt vagy szerethető. Ha szükséges kérj külső segítséget például piszhológustól vagy életvezetési tanácsadótól.

Magadnak is bocsáss meg

Saját magaddal szemben is engedd el a neheztelést. Nincs rá szükség, hogy ostorozd magad, amiért nem vagy ilyen, vagy olyan, amit elvárnál magadtól. Hagyd abba az önbántalmazást. Bánj úgy magaddal, ahogyan azokkal teszed, akiket szeretsz, és akiknek a kedvében akarsz járni.

A haraggal és nehezteléssel akár magadra akár másra irányítod, csak ártasz magadnak. Akár azt is választhatod, hogy abbahagyod. Te választasz!

Katona Andrea

Nézd meg ezt is

ZYO Agyalás nélkül - Vissza a természetes működésbe:

ZYO Agyalás nélkül – Vissza a természetes működésbe

Oldódik a destruktív gondolkodás, agyalás, marad a jelen-lét békéje, a tudatosság természetessége, megtisztulva a nem természetestől. Hogyan lehet megszabadulni az agyalástól, a kényszeres gondolkodástól, a gondolkodás összes "negatív" hatásától?

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.