Naturmagazin
Kezdőlap | EGÉSZSÉG | ANYAGCSERE ZAVAROK | Energialégzés – Hány mp légzésszünet az egészséges?

Energialégzés – Hány mp légzésszünet az egészséges?

Milyen betegségeken segít az Energialégzés? Szén-dioxid tévhitek és megoldások. Te mekkora légzésszünetet tartasz? 

Már az iskolában megtanultuk, hogy oxigént lélegzünk be és szén-dioxidot lélegzünk ki. A gázcseréről a ma használatos tankönyvek még mindig azt tanítják, hogy a szervezetnek folyamatos utánpótlásra van szüksége oxigénből, és az állandóan termelődő szén-dioxidtól meg kell szabadulnia, mivel az csak salakanyag.

Azt sulykolják belénk, hogy felszínesen lélegzünk és a lehető legmélyebben alaposan át kell lélegezni a tüdőnket.

De ezt az elméletet, megdöntötte egy orosz orvos

1952-ben: Dr. Konsztantin Buteyko. Megállapította, hogy az ember annál intenzívebben lélegzik, minél közelebb áll a halálhoz. Majd praktizáló orvosként betegek százainak megfigyelése közben rájött arra, hogy minél nagyobb mennyiségű levegőt lélegzik be az ember, annál betegebb. Bebizonyította, hogy sok civilizációs betegség a fokozott légvétel miatt alakul ki, és épp akkor javul, ha kevesebbet lélegzünk.

Kifejlesztett egy visszafogott légzési módot, amivel növelte a szén-dioxid mennyiségét a vérben, és ennek a módszernek a használatával gyógyította meg magát és később betegek százait. Módszerét kezdetben az asztmások gyógyítására, légzőszervi és keringési betegségek gyógyítására használták, és a 70-es években nagy népszerűségnek örvendett.

Energialégzés látványra

Ez a légzéstechnika látványra olyan, mintha nem is lélegeznénk, csendes, szinte láthatatlan.

Ezt a rendszert ugyancsak egy orosz orvos fejlesztette tovább: Dr. Komin Vlagyimir, aki Légzéskontroll címen írt könyvet a módszerről. Keleti filozófia felé fordult és megismerte a különböző légzéstechnikákat. Rájött, hogy nem elég a mechanikus gyakorlás, hanem mélyebb változásokra van szükség. Ezért többféle légzéstechnikát kombinálva kidolgozta saját módszerét, egy „gyakorló-barát” rendszert, amiben ötvözte a jóga, a csikung ősi tanításait az orosz űrkutatás felfedezéseivel.

A sejtek szempontjából nem mindegy a szén-dioxid koncentrációja 

Az Energialégzés különböző légzéstechnikái arra irányulnak, hogy a szén-dioxid szintet növeljük a szervezetben. Mivel a véráramba szállított oxigént a vörösvértestek akkor tudják optimálisan leadni a sejteknek, szöveteknek, ha a szén-dioxid koncentrációja elér egy bizonyos szintet (6.5 % a szövetekben), ekkor a testünk egészséges.

Energialégzés - Hány mp légzésszünet egészséges?

Mi okozza a szén-dioxid hiányt?

Ha szén-dioxid hiány lép fel, aminek oka lehet: a stressz, a túl sok munka, veszteség, a helytelen táplálkozás és életmód, vagy éppen a túllélegzés-, ilyenkor a test takarékoskodni kezd az energiával, ezért sok sejt kikapcsol, nem működik tovább, vagy csak csökkent üzemmódban dolgozik. Ha ez az állapot huzamosabb ideig áll fenn, kialakulnak a betegségek.

Az energialégzés célja:

a légzéssel visszafordítani a negatív folyamatokat és úgymond visszakapcsolni a sejteket, hogy újra normál üzemmódban dolgozzanak. Az energialégzés egyben helyreállítja a légzőközpont normális működését is, ami energiánk áramlásának egyensúlya miatt nagyon fontos.

A szén-dioxid-koncentrációnak vannak határértékei, amelyekkel dolgozunk:

  • 5 mp fölött indul az élet,
  • 5-10 mp között az ember kórházban van,
  • 10-15 mp között szabadon tud mozogni, már tud élni, de beteg,
  • 20 mp körül normál életet tud élni.

A legtöbb ember 15-20 másodperces légzésszünettel éli mindennapjait, ez azt jelenti, hogy egy belégzés és kilégzés után 15-20 másodpercig tud légzésszünetet tartani nagyobb megerőltetés nélkül. (Ez egyszeri mért adat, nem a mindennapi légzésnél használatos!) Ilyenkor a vérében 4.5 % a szén-dioxid szint.

Melyik légzésszünetnél melyik betegség gyógyul?

A 20 másodperces légzésszünetnél a tüdőbetegségekkel kapcsolatos gyógyulási reakciók, mint a krónikus tüdőgyulladás, hörgőgyulladás, tüdőzsugorodás, ezért ezek a betegségek gyógyíthatók a legkönnyebben.

A 30 másodperces légzésszünetnél gyógyíthatók az emésztőrendszer betegségei: gyomorfekély, krónikus bélgyulladás, aranyér. Az orr és gége betegségei: pl. az arcüreggyulladás, mandulagyulladás.

A 40 másodperces légzésszünetnél kezd a betegségek zöme elmúlni: vese és máj betegségei, az izületi panaszok, a hormon –és immunrendszer betegségei, az allergia, az aszthma, a daganatos megbetegedések, bőrbetegségek, eltűnnek a paraziták a szervezetből. Az ember már majdnem teljesen egészséges.

A 60 másodperces légzésszünetnél az idegrendszeri megbetegedéseket és károsodásokat lehet visszafordítani, mint például az epilepszia, a szklerózis multiplex, az agykoponya traumák. Parkinson-kór.

Energialégzés az energikusságért

Amikor az ember minden nap foglalkozik ezzel a különleges légzéstechnikával, elkezdi gyűjteni az energiát, és lehetősége lesz betegség és fizikai fáradtság nélkül élni. Csökken vagy teljesen megszűnik a narkotikumok (édesség, nehéz ételek, cigaretta, kávé, alkohol) iránti vágya.

Hogyan lehet megtanulni?

Míg elérjük a szintet, naponta legalább 20-40 percet kell foglalkozni a légzéssel, utána heti néhány alkalommal elegendő légző gyakorlatot végezni. Meg kell jegyezni, hogy ez a légzéstechnika, olyan egyszerű, hogy napi rutinba beépítve, séta vagy kirándulás közben, vagy közlekedési eszközön is nyugodtan végezhető.

Egyszerű, de egyedül, légzésterapeuta nélkül nem lehet gyakorolni, amíg el nem sajátítjuk tökéletesen a különböző technikákat. Egy tanfolyam alatt 5-6, a mindennapokban használható légzéstechnikát tanulunk.

Amint nő a szén-dioxid mennyisége a vérben, elindulnak a  gyógyulási reakciók. A tanfolyam sokat alatt beszélünk ezekről a gyógyulási reakciókról, hogy mindenki tudatosítsa magában, hogy mi miért van, melyik folyamat mit jelent, és hogyan tartozik ez az érzet hozzá? Mi okozza? Tudatosítjuk, hogy a gyógyulás két szinten indul el, mert ekkor lesz tartós a változás:

  1. Fizikai szinten indul a gyógyulás
  2. A gyógyulás mindig kihat  lelki szintre is.

Molnár Erika légzésterapeuta

Nézd meg ezt is!

Bocsáss meg, nem ezt akartam, nem én voltam - segítség az ön-megbocsátásban

Bocsáss meg, nem ezt akartam, nem én voltam – segítség az ön-megbocsátásban

Hányszor és hányszor érezted már kimondva vagy kimondatlanul, hogy bocsáss meg, nem ezt akartam? Vajon …

Édesség éhség - Egy érzés, ami beszorult és feloldozásra vár

Édesség éhség – Mi van mögötte?

Így tudod megtalálni a lelki hátterét és így tudod megoldani is. Megoldani, nemcsak az édesség éhség tünetét, hanem a kapcsolódó ellenállás okozta negatív hatásokat is.

Te mit gondolsz? Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.